Det har dessverre vist seg at det på utvalgte Toyota-modeller er en mulighet for feil på, eller i forbindelse med, kollisjonspute. Dette gjelder kollisjonsputer fra produsenten Takata - som har levert kollisjonsputer til mange av de store bilprodusentene i verden.
Dette kan medføre uønsket hendelsesforløp dersom kollisjonsputen utløses. Det er for eksempel en betydelig risiko for at skarpe metallfragmenter kan treffe fører og/eller passasjerer i bilen (også i baksete) dersom kollisjonsputen utløses, mest nærliggende som følge av en kollisjon. Se illustrasjonsvideo nedenfor.
Har du mottatt brev/kort og/eller sms/epost fra oss om dette? Da gjelder det en bil hvor du står som eier/bruker i våre registre. Kontakt oss omgående.
Dersom bilen er i utlandet eller befinner seg et annet sted i landet: kontakt nærmeste autoriserte Toyota-forhandler.
Er bilen avregistrert/ikke kjørbar: kontakt oss likevel, vi kan i noen tilfeller utføre jobben der bilen står.
It has unfortunately been shown that some Toyota models may have a possibility of malfunction on, or in connection with, airbag. This applies to airbags from the manufacturer Takata - which has supplied airbags to many of the world's major car manufacterers.
This can lead to unwanted events if the airbag is deployed. There is for example a significant risk that sharp metal fragments can hit driver and / or passengers in the car (including back seat) if airbag is deployed, most likely as a result of a collision. See illustration video below.
Have you received a letter / card and / or sms / email from us about this? Then it applies to a car where you are the owner / user in our registers. Contact us immediately.
If the car is abroad or located elsewhere in the country: contact your nearest authorized Toyota dealer.
If the car is deregistered / not drivable: contact us anyway. We can, in some cases, do the job where the car is.